Lesestoff

10 gode grunner til å bruke HubSpot

Skrevet av Kristina Hoel | 5. april 2022 09:30:23 Z

HubSpots CRM-plattform har alle verktøyene og integrasjonene du trenger for markedsføring, salg og kundeservice. I gratisversjonen får du for eksempel tilgang til kundekort, avtaler, skjemaer, e-postmarkedsføring og landingssider. 

Her er 10 gode grunner til at din bedrift burde benytte seg av hva HubSpot har å tilby:

 

  1. Samler alt du trenger på ett sted

Med HubSpot trenger du ikke lenger sjonglere flere plattformer for å følge prospekter i kundereisen. Tjenestene deles inn i følgende hubs: markedsføring, salg, service, CMS og operations. Innen markedsføring hjelper for eksempel programvaren deg med å øke trafikk, konvertere besøkende og styre kampanjer. Ved å integrere kanaler til HubSpot kan du se samlet effekt av alle kampanjer på tvers av plattformer. Det blir også lettere å håndtere kundekommunikasjon da du enkelt kan sortere kunder etter hvem som skal håndtere dem, hva de har behov for og hva slags markedsføring de skal motta.

 

  1. Kompatibel med andre plattformer 

HubSpot tilbyr mange integrasjoner for å sikre en sømløs opplevelse. Noen utvalgte er for eksempel Shopify, Slack og Surveymonkey. Du kan også bruke HubSpot sammen med Office 365, Outlook eller Gmail for å bruke salgsverktøy rett fra innboksen. Når det kommer til nettsider, kan de selvsagt bygges i HubSpots CMS, men dersom du ønsker å beholde nettsiden andre steder som for eksempel WordPress kan du velge å vedlikeholde nettsiden der og likevel jobbe med leads i HubSpot.

 

  1. Gode automatiseringer

Automatiser e-postkampanjer så du kan flytte prospekter videre i kundereisen og generere bedre leads. E-poster kan automatiseres etter spesifikke handlinger, for eksempel at man ønskes velkommen til en kundeklubb etter å ha registrert seg for å få nyhetsbrev. Videre kan du planlegge hvilket innhold kontaktene dine mottar avhengig av hvordan de samhandler med tidligere kommunikasjon i workflows. Du kan også automatisere chatflows slik at besøkende kan motta informasjon om åpningstider, delta i konkurranser eller komme i direkte kontakt med noen fra teamet ditt.

  1. Detaljerte rapporter

Gi teamet ditt innsikt som er grundig nok for analytikere og forståelig nok for enhver. Du kan enkelt bygge et egendefinert dashboard på sekunder. HubSpot gjør det enkelt å lage rapporter ved å koble sammen data fra markedsføring, salg og service. Du kan også lett importere data og integrere andre applikasjoner for å lage enda grundigere rapporter. 

 

  1. Kalender og møte-booking

Som tidligere nevnt, kan HubSpot brukes sammen med eksempelvis Google Calendar og Office 365 Calendar for å gi oversikt over møter og få påminnelser. For å eliminere unødvendige mailer frem og tilbake for å planlegge møter, kan man synkronisere kalenderen sin med HubSpot og benytte seg av møte-bookeren. Bygg kalenderen din inn på nettsiden din, eller send link med møte-bookeren direkte til de du ønsker et møte med så de kan velge et tidspunkt som passer for dere begge. 

  1. Oversikt over gjøremål

Med Task-funksjonen til HubSpot kan du enkelt få oversikt over gjøremålene dine. Du kan også tildele andre i teamet ditt gjøremål og ha oversikt over hvilke gjøremål som er påbegynt, ventende, fullført eller utsatt. Ved hjelp av automatiseringene som ble beskrevet ovenfor, kan du dessuten automatisk tildele gjøremål dersom visse handlinger blir utført. For eksempel kan du automatisere at en mottatt melding oppretter et gjøremål hos en i teamet med beskjed om å følge opp chatflowen. 

 

  1. Content management

Innholdsproduksjon- og forvaltning handler om å lage, styre og levere innhold. I CMS Hub er det flere nyttige verktøy for markedsførere, utviklere og IT-team. I tillegg til fullt integrert CRM er det for eksempel adaptiv testing og SEO-anbefalinger. Du kan også finne gode ressurser for blogging og dra nytte av automatisert autopublisering på bedriftens sosiale medier. Ved å koble SoMe-kontoene opp til HubSpot kan du dessuten opprette alle organiske poster gjennom HubSpot.

 

  1. Smart content

Smarte moduler viser ulike versjoner av innholdet ditt avhengig av hvem som ser eller hvordan de ser det. For eksempel kan du lage unikt innhold til besøkende fra et spesifikt land eller for de som ser innholdet ditt gjennom mobiltelefon. Dette kan brukes i både e-post, bloggartikler og på nettsiden. Noen eksempler på andre kategorier du kan filtrere for er medlemmer av spesifikke lister, hvor noen befinner seg i kundereisen eller innhold basert på annonser de har trykket på. 

 

  1. HubSpot Academy

Skulle du trenge opplæring i noen funksjoner eller å sertifisere deg innen ulike business-ferdigheter, har HubSpot Academy det du trenger. Kursene varierer fra enkle introduksjoner til mer omfattende sertifiseringer med teoretisk innføring, praktisk øving og avsluttende eksamen. Noen populære kurs er for eksempel digital annonsering, optimalisering av nettsider og markedsføring på sosiale medier. Gjennomfører du en sertifisering får du naturlig nok et sertifikat som viser måloppnåelse du kan vise til sjefen eller pynte med på LinkedIn-profilen din.

  1. Support

Dersom du skulle trenge hjelp til noe, tilbyr HubSpot mange måter å bli klokere på. De har for eksempel forum der du kan stille spørsmål og diskutere med andre, blogg med eksempler fra andre kunder eller artikler med nyttig informasjon om verktøyene som tilbys. I tillegg kan du enkelt kontakte kundestøtte gjennom chat, e-post eller telefon for å få tilpasset hjelp til din bedrift. 

 

Er du nysgjerrig på HubSpot og lurer på om det vil passe din bedrift? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne!