Lesestoff

12. september lanserer Tinder Swipe Night i Norge

Skrevet av Kristian Thomassen | 4. september 2020 03:00:00 Z

(Pressemelding fra Tinder)

Swipe Night er den ultimate isbryteren til å kick-starte samtalen. Tinder lar deg ta en tur på byen – uten å forlate hjemmet.


Lørdag 12. September klokken 10:00, blir Tinder® sitt konsept Swipe Night tilgjengelig for første gang i Norge, og i resten av verden. Swipe Night er et interaktivt tilbud der Tinderbrukere kan swipe seg gjennom en historie og ta egne avgjørelser ved utvalgte veiskiller i fortellingen, og spent se hvor valgene bærer videre. Valgene brukeren tar skaper mer enn bare en historie – de vil påvirke hvem brukeren matcher med basert på like valg, og kan bli et hett og morsomt samtaletema når man skal bli kjent.

Om den pågående pandemien har lært oss én ting, så er det viktigheten av de gode samtalene som kommer fra felles erfaringer.

Swipe Night følger en Tindrende vennegjeng i de siste timene før en asteroide treffer jorden. Mens historien utspiller seg blir Tinderbrukerne utfordret med moralske dilemmaer og skjebnesvangre avgjørelser som påvirker hva som skjer videre – og hvem de vil matche med ved historiens slutt. Og man må reagere raskt: hver avgjørelse må skje innen syv sekunder! Hver uke legges de avgjørende valgene til i den enkelte spillerens Tinderprofil, og gir dermed grunnlag for utveksling av mange post-apokalyptiske morsomheter – så man unngår den typiske “Halla, hvordan går det”-introen.


Sosial- og fysisk distansering kombinert med karantene, har allerede gjort Tinderbrukere til enda mer snakkesalige og kreative digitale datere, med 52% økning i antall meldinger som sendes på verdensbasis. Swipehastigheten for Tinderbrukere under 25 år har økt med 39%. Swipe Night tar med spillerne på en tur ut, til ukjente destinasjoner, for å diskutere eventyr – alt innenfor Tinders univers.

«Da nedstengingen begynte, så vi en umiddelbar økning i Tindermedlemmenes engasjement inne i appen, så vi vet at vi har en viktig rolle i den nye tilværelsen hvor man er mye hjemme,» sier CEO hos Tinder, Jim Lanzone. «mens denne globale krisen fremdeles pågår, tror vi Swipe Night er en svært velkommen opplevelse til alle våre medlemmer over hele verden. Vi er opptatt av å stadig utvikle tjenesten og finne nye, kreative og morsomme måter som kan bringe medlemmene tettere sammen ved å underholde dem og stimulere til å møte nye mennesker med masse til felles, kanskje også noen som de ellers ikke hadde møtt.»

Skaperne av Swipe Night er blant de største navnene i bransjen. Hele produksjonen ble ledet av artisten Drake sin foretrukne musikkvideoprodusent, 24 år gamle Karena Evans. Historien er skrevet av Nicoline Delaney som også forfatter for Big Mouth og Netflix, og Brandon Zuck som allerde har Five Points og Facebook Watch på CV-en.

Sørg for å logge på Swipe Night lørdag 12. September og hver helg ut måneden. En ny episode legges ut klokken 10:00 lørdag og vil være tilgjengelig fram til 23:59 påfølgende søndag – etter dette må man pent og spent vente på neste ukes episode.

Live klokkeslett og datoer:

  • Lørdag 12. september fra 10:00 - søndag 13. september 23:59

  • Lørdag 19. september fra 10:00 - søndag 20. september 23:59

  • Lørdag 26. september fra 10:00 - søndag 27. september 23:59

Swipe Night har allerede gjort stor suksess i USA fra utgangen av 2019, der konseptet fikk svært gode anmeldelser. I løpet av det interaktive eventet økte antall matcher med 26% og antall utvekslede meldinger med 12%, sammenliknet med en typisk helg.