Lesestoff

5 AI-verktøy markedsførere bruker i 2023

Skrevet av Open AI | 16. februar 2023 13:41:25 Z

Kunstig intelligens (AI) har revolusjonert måten vi tenker på markedsføring. AI-verktøy har gjort det mulig å automatisere mange av de repeterende og tidskrevende oppgavene ved markedsføring, slik at markedsførere kan fokusere på mer kreative og strategiske oppgaver.

Det finnes en overflod av AI-verktøy tilgjengelig for bedrifter, og det kan være overveldende å vite hvilke som er best for dine behov. Denne artikkelen gir deg derfor noen anbefalinger om hvordan du kan bruke fem relevante verktøy for din bedriftsmarkedsføring.

 

Albert AI - for digital annonsering

Albert er en selvlærende løsning som forbedrer effektiviteten til din digitale annonsering med større presisjon, intelligens og effektivitet enn noe annet tilbud. Albert er mer enn bare teknologi, plattform eller algoritme, det er en tenker og et støttesystem. 

Albert tar på seg oppgaver intelligente maskiner gjør best, som å planlegge, bygge og optimere kampanjer på tvers av kanaler. Albert prosesser og analyserer data om målgruppe og taktikk i stor skala, allokerer budsjetter, optimaliserer kreativiteten og utvikler kampanjer over tid. 

Crayon - for konkurranseanalyse

Crayon tilbyr en konkurranseanalytisk løsning som hjelper deg med å forstå konkurransesituasjonen din, slik at ditt inntektsteam kan konkurrere mer effektivt. Ved hjelp av avanserte kunstige intelligens- og maskinlæringsalgoritmer, gir Crayon rask tilgang til de viktigste opplysningene om enhver konkurrent.

Systemet lar deg distribuere relevant informasjon gjennom en enkel plattform, og integreres med verktøy som Slack, Teams, Salesforce og mer. Automatiserte varsler og delbare nyhetsbrev tilpasses organisasjonens behov.

Crayon hjelper deg med å vinne flere avtaler, redusere frafall og bedre skille seg fra konkurrentene. Systemet gir ditt team viktig informasjon under viktige øyeblikk i salgs- og fornyelsesprosessen, og fokuserer på nøkkelmetrikker som er relevante for din bedrift. Det bygger en kultur for konkurranseanalyse som oppfordrer hele organisasjonen til å dele informasjon i sanntid.

 

Zapier - for lead management

Zapier hjelper deg å effektivisere lead-håndteringen ved å automatisere enkle oppgaver og komplekse prosesser ved bruk av AI. Du kan koble Zapier til hundrevis av CRM-apper og verktøy for lead-konvertering, og dermed spare tid og øke datanøyaktigheten. 

Med Zapier kan du automatisere følgende oppgaver:

  • Redusere administrative oppgaver ved å automatisk legge til leads i CRM-en
  • Streamline lead-livssyklusen ved å flytte leads gjennom flere stadier i funnelsen i en enkelt workflow
  • Sørge for rask oppfølging av nye leads ved å automatisk følge opp med en gang
  • Personalisere lead-funnelsen ved å lage forskjellige lead-reiser r
  • Øke datanøyaktigheten ved å automatisere lead-registreringen og oppdateringene
  • Sette tilpassede regler for deling av data 

Evolv AI - for CX

Evolv AI er designet for å hjelpe selskaper å skape raskere, bli smartere og tilpasse seg i sanntid ved å bruke AI til å tilpasse seg live brukeratferd. Med en SaaS-plattform og enkel integrasjon i eksisterende miljøer, kan selskapene implementere løsningen over alle digitale kanaler. Plattformen kommer også med ekspertstøtte som utnytter den siste forskningen innen AI, kognitiv vitenskap og eksperimentering.

Evolv AI benytter seg av de nyeste atferds- og heuristikk-teknikkene for å generere nye ideer og gjennomføre eksperimenter som kan oppnå ønskede resultater. Plattformen tillater selskapene å analysere live besøkendeatferd i stor skala og hastighet, og de resulterende innsiktene blir automatisk handlet på i sanntid for å servere optimaliserte og personaliserte kundeopplevelser. Løsningen bidrar også til å automatisere kompleksiteten ved å skalere evnen til å teste mange ideer samtidig og stadig levere den beste opplevelsen ved å identifisere bedre opplevelser basert på live svar og atferd.

HubSpot SEO - for søkemotoroptimalisering 

HubSpot har integrerte SEO-verktøy som er koblet til alle innholdsbehandlingsverktøyene dine, slik at du aldri går glipp av en optimaliseringsmulighet. Med HubSpot får du konkrete anbefalinger om hvordan du kan optimalisere nettstedet ditt for SEO, rangert etter prioritet for å vise hvilke optimaliseringer som vil ha mest effekt på ytelsen i søk. Du kan se nøyaktig hvilke sider som må oppdateres, hvilke handlinger som bør tas, og se hvordan SEO-en til nettstedet ditt forbedres.

I dag belønner søkemotorer nettsteder hvis innholdet er organisert etter emner. HubSpot har et AI-verktøy for innholdsstrategi som gjør det enkelt å oppdage og rangere for de emnene som betyr noe for deg og dine kunder. Du får emneforslag basert på relevans, konkurranse og popularitet, samt tilgang til månedlige søkeorddata, slik at du kan estimere hvordan rangering for spesifikke emner vil føre til økt organisk trafikk. Du kan enkelt angi URL-er for å fokusere søkeautoriteten på de mest innflytelsesrike sidene, spore alle viktige emner i et dashbord, og se trafikken øke over tid mens du bygger opp søkeautoriteten.