Studentene skaper sin egen fremtid

Det hele startet med en deltids stillingsutlysning på kompetansetorget til UiA, noe som gav kompisgjengen en god idé. Seks studenter fra linjen markedsføring og ledelse på Universitetet i Agder (UiA) så behovet for praksis, i tillegg til teoretisk læring på skolen. Det er et stort fortrinn når de senere skal ut i arbeidslivet. Et kreativt initiativ og flere videomøter senere, ble studentene marketing trainees i Falk Media AS.

F.v.: Marte Lohne (starter som regnskaps- og administrasjonssjef den 1. oktober), Arthur Stulien (marketing trainee), Even Nordbø (marketing trainee), Simon Gilje (marketing trainee), Kristian Thomassen (daglig leder), Jan Eric Heiseldal (marketing trainee) og Tore Ruth (marketing trainee). Fredrik Modahl er også med i teamet, men hadde ikke anledning til å stille til fotografering. (Foto: Kjell Inge Søreide)

Jan Eric, Arthur, Fredrik, Even, Simon og Tore skal i gang med siste året på bacheloren sin i markedsføring og ledelse. De skjønte tidlig at relevant erfaring kommer til å bli viktig, når de senere skal ut i jobb. Da Falk Media trengte hjelp for å levere kvalitet til sine kunder, tok de kontakt og ringte på det som egentlig var en 20%-stilling. Men, de hadde et kreativt forslag.

 

Fra studieliv til næringsliv

Som en gjeng på seks personer, ville de få en fot innafor og høste erfaring. De ville være med å bistå til vekst for Falk Media, og kanskje forme sin egen fremtidige arbeidsplass. Samtidig kunne de starte på en brobygger fra studieliv til næringsliv. Noe som også kan komme andre studenter tilgode.

Studentene har nå etablert Fuco Consulting, og har Falk Media som sin eneste oppdragsgiver. Med dette kan de gå inn som fungerende trainees i Falk Media. De vil være med på å skape økte resultater for kundene gjennom enda bedre og tettere oppfølging. Med erfaringen og opplæringen fra Kristian Thomassen i ryggen, får de en praksis som ruster dem for fremtiden.

Styrer skuta i juli

Etter en måned med intensiv opplæring og gjennomgang av faste kunder, skal de nå styre skuta i hele juli. Daglig leder, Kristian Thomassen, drar på en liten ferie og studentene står mer eller mindre på egne ben. Og, de har daglig leders fulle tillit.

Etter sommeren er det tid for å se fremover. Med ivrige, reflekterte, kloke og ambisiøse trainees, vil kundene få enda bedre oppfølging og resultater. I tillegg vil kapasiteten økes, slik at flere kunder kan få hjelp med det de måtte ha behov for innen digital synlighet.

Det gledes!