7 nye oppdateringer som kommer til LinkedIn i 2023

Nytt år betyr nye markedsføringsmuligheter, og LinkedIn har annonsert syv satsingsområder for det nye året. Tilgjengelighet er et nøkkelord for 2023 og oppdateringene skal gjøre plattformen lettere å bruke for flere mennesker gjennom blant annet video, tekst og analyse.

Produktoppdateringene er som følger:

 

  1. Bedre videotilgjengelighet

De største forbedringene på dette området er automatisk teksting og høykontrast. Når du laster opp en video til LinkedIn vil teksting automatisk genereres, dog kun på engelsk enn så lenge. Du kan selv velge om du vil legge dem til umiddelbart eller redigere dem før publisering. Seere kan velge å skru på høykontrast for å ha bedre tilgjengelighet for mennesker med nedsatt syn.

 

 

  1. Standardiserte jobbtitler for tilgjengelighet 

Du kan nå velge standardiserte jobbtitler hvis du arbeider med tilgjengelighet, eksempelvis “tilgjengelighetsdesigner” eller “tilgjengelighetsingeniør”. Standardiserte jobbtitler kan hjelpe deg med å bli oppdaget og finne muligheter som passer evnene dine.

 

 

  1. Alt-tekst funksjonalitet i Kampanjeadministrator

Alt-tekst brukes av synshemmede for å forstå bilder, og kan nå enkelt legges til av markedsførere i Kampanjeadministator. Du kan lese mer om hvordan LinkedIn jobber med tilgjengelighet i dette innlegget.

 

  1. Oppdateringer til jobbsøk

Stadig flere opplyser at de ønsker å vite om karrieremuligheter selv om de ikke er aktive jobbsøkere. Det er spesielt stor vekst i gruppen som utforsker jobbmuligheter som står bedre i stil med deres verdier og preferanser når det kommer til balanse mellom fritid og arbeidstid, fleksibilitet, kompetanseheving og karrierevekst. LinkedIn tester personaliserte jobbsamlinger for å støtte denne gruppen og la dem utforske muligheter uten å trenge å artikulere behovene sine i et søkefelt.

 

 

  1. Oppdateringer til B2B produktsøk

Produktsider lanseres for å støtte B2B kjøpsavgjørelser. Formålet er å la medlemmer utforske produkter som dekker behovene deres, samhandle med eksperter og gjennomføre kjøp. Det planlegges også å legge til filter for ulike kategorier og arbeide videre med personlig tilpasning.

 

 

  1. Innleggsplanlegger

En av de mest etterspurte funksjonene har vært muligheten til å kunne planlegge innlegg. Endelig lar dette seg gjøre ved å klikke på klokkesymbolet ved siden av Publiser-knappen. Du kan planlegge dato og tidspunkt for publisering og redigere innholdet underveis.

 

 

  1. Innholdsanalyse

God innholdsanalyse bygger publikum og måler effekt. LinkedIn lanserer gradvis målgruppeanalyse og mest populære innlegg til medlemmer som bruker opprettermodus. De har også oppdatert hvordan data eksporteres for at det skal bli lettere å identifisere trender og administrere analyser.

 

Lyst til å forbedre din tilstedeværelse på LinkedIn? Ta kontakt, vi hjelper deg gjerne.

Kontakt oss



Leave a Comment