Møt Marion, Trainee hos Falk Media

Bilde av Marion, ny trainee hos Falk Media. Tilhørende tekst:

Med en sterk interesse for digital markedsføring, kundepsykologi og visuell kommunikasjon, gir Marion en dynamisk og engasjerende tilnærming til vårt team. I Falk Media gleder vi oss ikke bare over det Marion vil bringe til teamet, men vi er også spente på å bidra til hennes utvikling som digital markedsfører gjennom programmet i Falk Academy.

For å bli bedre kjent med Marion, har vi stilt henne noen spørsmål.

Marion, hva var det som først vekket din interesse for digital markedsføring?
Jeg har alltid hatt en stor interesse for psykologi og kreativ skapelse, men det var ikke før jeg begynte som markedsføringstudent at jeg innså hvordan jeg kunne kombinere disse interessefeltene i en fremtidig karriere. Det fascinerer meg hvordan det å forstå mennesket og dets natur utgjør en kritisk komponent innenfor digital markedsføring. Med mine entreprenør-foreldre som inspirasjon, forstår jeg også viktigheten av god markedsføring for å lykkes i næringslivet.
 
Hva ser du for deg vil være de mest utfordrende og belønnende aspektene ved å jobbe innen digital markedsføring?
Jeg tror kanskje det mest utfordrende, men også givende aspektet vil være å skulle navigere seg i det raskt skiftende teknologi-landskapet, noe som vil kreve et konstant ønske om å lære samt en god tilpasningsevne. Det å vite at jeg aldri vil være ferdig utlært er en drivkraft for meg, og jeg motiveres av tanken på å jobbe i et slikt dynamisk yrke som digital markedsføring hvor mulighetene ikke ser en ende. 

Hva ser du mest frem til i din tid hos Falk Media? Er det spesielle ferdigheter eller kunnskapsområder du håper å utvikle mens du er her?
Jeg gleder meg til å påta meg rollen som digital markedsfører og å få lære og utvikle ferdighetene mine gjennom praktisk erfaring. Jeg håper å lære gode markedsføringsstrategier og forstå mer om suksesskriteriene som gjelder i ulike situasjoner. Samtidig håper jeg å få god innføring i de ulike annonsesystemene og andre nyttige markedsføringsverktøy, samt at jeg får jobbe med kunder i forskjellige bransjer. Slik praksis og breddekompetanse vil utvilsomt være verdifullt videre i karriereløpet mitt.

Hvilke deler av digital markedsføring fanger din interesse mest akkurat nå, og hvorfor?
Det er flere deler av faget jeg synes er interessant, og akkurat nå er oppmerksomheten min rettet mot annonsering og dataanalyse. Det er både spennende og lærerikt å se hvordan annonsesystemene brukt av de ulike plattformene kan gi oss innsikter i kunders atferd og preferanser – som igjen gir oss muligheten til å skreddersy kampanjer og optimalisere resultatene. Det fascinerer meg hvor mye jeg også lærer om meg selv som forbruker gjennom denne prosessen.

Til slutt, kan du dele dine fremtidige ambisjoner med oss? Hvor ser du deg selv innen digital markedsføring i de kommende årene?
Jeg ser frem til å utforske de mange mulighetene innen digital markedsføring, og kontinuerlig utvikle mine egne ferdigheter og kompetanse for å bli en ekspert i feltet. Min ambisjon er å arbeide som digital markedsfører enten i et markedsføringsbyrå eller i en etablert bedrift. Jeg trives med utfordringer og varierte arbeidsoppgaver som gir ansvar og muligheter for vekst. Jeg ser ikke vekk i fra muligheten for å kanskje starte noe eget en gang i fremtiden.