AI om inbound markedsføring
Inbound markedsføring er en strategi som fokuserer på å tiltrekke, engasjere og konvertere kunder ved hjelp av innhold, sosiale medier, søkemotoroptimalisering og andre digitale verktøy.
Inbound markedsføring er en strategi som fokuserer på å tiltrekke, engasjere og konvertere kunder ved hjelp av innhold, sosiale medier, søkemotoroptimalisering og andre digitale verktøy.
Vi ønsker Tonje Vestøl velkommen til Falk Media som vår nye student trainee. Tonje ansettes gjennom satsingen til Falk Academy som blant annet henter ut kompetente og læringsvillige studenter og gir dem praktisk erfaring i bransjen de studerer.
Content marketing er det vi på norsk kaller innholdsmarkedsføring. Til forskjell fra andre typer markedsføring som for eksempel annonsering dreier innholdsmarkedsføringen seg om å produsere innholdet som senere eksempelvis kan brukes til annonsering. Ofte lever disse prosjektene parallelt, og innholdsmarkedsføreren leverer innhold som annonsøren kan bruke på ulike platformer.
HubSpot har samlet data fra over 130 000 bedrifter fra tredje kvartal 2022. Det er verd å merke seg at bedriftene opererer i ulike markeder og med ulike forutsetninger, men rapporten danner likevel et verdifullt bilde av konkurransesituasjonen.
I ukene fremover introduserer Meta et nytt konsept til Facebook og Messenger, nemlig community chats. Funksjonen minner om en krysning av Facebook-grupper og plattformer som Discord, Teams og Zoom. Formålet er å kunne starte disse chattene i Messenger-appen slik at man kan samhandle i sanntid på både Facebook og Messenger gjennom tekst, lyd og video.
Det finnes mange verktøy for å bygge en nettbutikk og det kan være vanskelig å velge det rette for din bedrift. Er valget allerede tatt, kan det virke frustrerende å bruke tid og penger på å migrere til en ny plattform. Men viktigheten av å ha en plattform som passer dine behov veier i de fleste tilfellene tyngre, og med et langsiktig perspektiv er det viktig å se helhetlig på brukervennligheten og kostnadene som følger med valgene du tar.
Denne måneden publiserte Emplifi en rapport for andre kvartal med oppdatert innsikt i benchmarks og trender som påvirker betalt og orgainsk sosiale media.
Behovet for et prosjektstyringsverktøy er stort hos mange - også hos oss i Falk Media. Mange kampanjer skal håndteres, og flere mennesker skal være involvert. Derfor har vi valgt å inngå et samarbeid med monday.com.
Innen forbrukerteori er det mange modeller som forklarer hvordan man når igjennom til kunden. AIDA-modellen er spesielt aktuell innen reklamering og annonsering, og tar utgangspunkt i effektene markedsføringen skaper hos mottakeren.