Slik påvirker Facebooks nye retningslinjer annonsene dine
Facebook har rullet ut nye retningslinjer for antidiskriminering, noe som i korte trekk forbyr annonsører å diskriminere mot enkeltpersoner eller grupper av personer.
Facebook har rullet ut nye retningslinjer for antidiskriminering, noe som i korte trekk forbyr annonsører å diskriminere mot enkeltpersoner eller grupper av personer.
«Jeg handler med Terje.»
Jeg ble bare stående og måpe. I mange sekunder.
Som årsak av Apple sin iOS14-oppdatering, har Facebook nå lansert det de kaller for "Aggregated Events Measurement" (AEM), som betyr at du kan få målinger av enkelte hendelser i dine annonser - til tross for at Apple-brukere velger å ikke legge igjen spor. Målingene er dog veldig begrenset, men det er bedre enn ingenting.
Den amerikanske foredragsholderen Simon Sinek er kjent for uttrykket “start with why”, og har gitt ut bok med samme tittel. Å begynne med hvorfor er et godt tips, også når du skal se på din misjon i sosiale medier. For hvorfor skal du egentlig være der?
(Pressemelding fra Tinder)
Det hele startet med en deltids stillingsutlysning på kompetansetorget til UiA, noe som gav kompisgjengen en god idé. Seks studenter fra linjen markedsføring og ledelse på Universitetet i Agder (UiA) så behovet for praksis, i tillegg til teoretisk læring på skolen. Det er et stort fortrinn når de senere skal ut i arbeidslivet. Et kreativt initiativ og flere videomøter senere, ble studentene marketing trainees i Falk Media AS.
Innovasjon Norge har som følge av Covid-19 lansert en gratis mentortjeneste. Her kan innovative bedrifter motta akutt hjelp i inntil 10 timer. Hjelpen kommer i form av jurister, økonomer, markedsførere, og en rekke andre spesialister.
La oss finne det ut.