Lesestoff

Bilde av Marion, ny trainee hos Falk Media. Tilhørende tekst:

Møt Marion, Trainee hos Falk Media

Med en sterk interesse for digital markedsføring, kundepsykologi og visuell kommunikasjon, gir Marion en dynamisk og engasjerende tilnærming til vårt team. I Falk Media gleder vi oss ikke bare over det Marion vil bringe til teamet, men vi er også spente på å bidra til hennes utvikling som digital markedsfører gjennom programmet i Falk Academy.

Les mer

4 nye funksjoner for bedriftssider på LinkedIn

LinkedIn Pages er en plattform som gir organisasjoner muligheten til å vise frem deres formål, verdier, kultur og tilbud, samtidig som den gir en rekke sofistikerte verktøy for publisering og bygging av fellesskap. I denne artikkelen vil vi presentere noen av de nyeste funksjonene til LinkedIn Pages, og hvordan disse kan forbedre din B2B-markedsføring.

Les mer

5 AI-verktøy markedsførere bruker i 2023

Kunstig intelligens (AI) har revolusjonert måten vi tenker på markedsføring. AI-verktøy har gjort det mulig å automatisere mange av de repeterende og tidskrevende oppgavene ved markedsføring, slik at markedsførere kan fokusere på mer kreative og strategiske oppgaver.

Les mer

AI om inbound markedsføring

Inbound markedsføring er en strategi som fokuserer på å tiltrekke, engasjere og konvertere kunder ved hjelp av innhold, sosiale medier, søkemotoroptimalisering og andre digitale verktøy.

Les mer

Nyansatt student trainee

Vi ønsker Tonje Vestøl velkommen til Falk Media som vår nye student trainee. Tonje ansettes gjennom satsingen til Falk Academy som blant annet henter ut kompetente og læringsvillige studenter og gir dem praktisk erfaring i bransjen de studerer. 

Les mer

Hvordan gjøre inbound riktig: Content marketing dos & don’ts

Hva er content marketing og hvordan henger det sammen med inbound marketing?

Content marketing er det vi på norsk kaller innholdsmarkedsføring. Til forskjell fra andre typer markedsføring som for eksempel annonsering dreier innholdsmarkedsføringen seg om å produsere innholdet som senere eksempelvis kan brukes til annonsering. Ofte lever disse prosjektene parallelt, og innholdsmarkedsføreren leverer innhold som annonsøren kan bruke på ulike platformer. 

Les mer

Nytt fra Meta: Community Chats

I ukene fremover introduserer Meta et nytt konsept til Facebook og Messenger, nemlig community chats. Funksjonen minner om en krysning av Facebook-grupper og plattformer som Discord, Teams og Zoom. Formålet er å kunne starte disse chattene i Messenger-appen slik at man kan samhandle i sanntid på både Facebook og Messenger gjennom tekst, lyd og video.

Les mer

Hvilken plattform egner seg best for nettbutikk?

Det finnes mange verktøy for å bygge en nettbutikk og det kan være vanskelig å velge det rette for din bedrift. Er valget allerede tatt, kan det virke frustrerende å bruke tid og penger på å migrere til en ny plattform. Men viktigheten av å ha en plattform som passer dine behov veier i de fleste tilfellene tyngre, og med et langsiktig perspektiv er det viktig å se helhetlig på brukervennligheten og kostnadene som følger med valgene du tar.

Les mer

7 markedsføringstrender i 2022

Halvveis inn i året har vi erfart flere trender som har utviklet seg og som kommer til å fortsette å prege markedsføringen vi ser videre i 2022. Å være klar over hva som beveger seg i det digitale landskapet er en viktig del av en bedrifts markedsføringsstrategi. Denne artikkelen vil gi deg innblikk i 7 trender vi har erfart så langt i år og spår vil fortsette å prege markedsføringen vi ser fremover. 

Les mer

Meta med ny lansering: Recurring Notifications

Meta har annonsert en ny satsning for bedrifter å re-engasjere seg med kunder. De kaller det Recurring Notifications, noe vi kan forstå på norsk som tilbakevendende eller gjentatte varsler. Funksjonen er nå tilgjengelig på Messenger og vil også snart være tilgjengelig på Instagram. 

Les mer

10 gode grunner til å bruke HubSpot

HubSpots CRM-plattform har alle verktøyene og integrasjonene du trenger for markedsføring, salg og kundeservice. I gratisversjonen får du for eksempel tilgang til kundekort, avtaler, skjemaer, e-postmarkedsføring og landingssider. 

Les mer

Guide for å verifisere domenet i Facebook

Som årsak av Apple sin iOS14-oppdatering, har Facebook nå lansert det de kaller for "Aggregated Events Measurement" (AEM), som betyr at du kan få målinger av enkelte hendelser i dine annonser - til tross for at Apple-brukere velger å ikke legge igjen spor. Målingene er dog veldig begrenset, men det er bedre enn ingenting.

Les mer

Hvorfor er din bedrift i sosiale medier?

Ofte blir en sosiale medier-profil opprettet bare fordi man MÅ ha en sosiale medier-profil. Deretter finner man ut hva man skal bruke profilen til. Men er det den riktige rekkefølgen?

Den amerikanske foredragsholderen Simon Sinek er kjent for uttrykket “start with why”, og har gitt ut bok med samme tittel. Å begynne med hvorfor er et godt tips, også når du skal se på din misjon i sosiale medier. For hvorfor skal du egentlig være der?

Les mer

Studentene skaper sin egen fremtid

Det hele startet med en deltids stillingsutlysning på kompetansetorget til UiA, noe som gav kompisgjengen en god idé. Seks studenter fra linjen markedsføring og ledelse på Universitetet i Agder (UiA) så behovet for praksis, i tillegg til teoretisk læring på skolen. Det er et stort fortrinn når de senere skal ut i arbeidslivet. Et kreativt initiativ og flere videomøter senere, ble studentene marketing trainees i Falk Media AS.

Les mer

En prat om gode idéer?

Håper alt går fint, til tross for omstendighetene. Flere bedrifter er tvunget til å holde stengt, og andre merker at sine kunder må gjøre det samme. Det gjør noe med markedet, og usikkerheten blir stor.

Les mer

Er det lurt med konkurranser på Facebook?

Konkurranser på Facebook kan være tilfredsstillende. Naturligvis, hvem liker ikke masse engasjement? Men, det kan faktisk ødelegge mer enn det hjelper. Pass på å alltid ha relevante mennesker i dine samtaler på sosiale medier. Det er bedre å ha noen få som FAKTISK er i målgruppen, enn en haug som egentlig ikke bryr seg om annet enn å få noe gratis.

Les mer

Mer enn falkeblikk

Det er lett å tenke at navnet “Falk” kommer av falkeblikk. Og de som tenker dette, har egentlig ganske rett. Falk Media står for å ha et falkeblikk over den digitale verden når det kommer til markedsføring. Vi skal ha et falkeblikk for å treffe målgruppen for våre kunder. Men, det er mer bak navnet enn som så.

Les mer